Naszą zimową przygodę rozpoczęliśmy Mszą św. w naszej parafii św. Szczepana. Podróż autokarem minęła spokojnie. Dotarliśmy do ośrodka na obiadokolacje. Mieszkaliśmy w pensjonacie „U Florka II”, a smaczne posiłki zapewniał nam znany od lat pan Darek.
     Następnego dnia uczestniczyliśmy we Mszy św. w przepięknej kaplicy na Jaszczurówce, po czym udaliśmy się na stok narciarski w Pardałówce. Niektórzy uczestnicy mieli okazje po raz pierwszy spróbować swoich sił na nartach pod czujnym okiem instruktora. Pozostałe dzieci opanowały cały stok. Kolejnego dnia korzystając z zimowej pogody również bawiliśmy sie na stoku, a zimowy dzień zakończyliśmy prawdziwym kuligiem na saniach podziwiając wieczorną panoramę Zakopanego. Przed snem rozgrzaliśmy sie przy ognisku zajadając gorące kiełbaski w góralskiej chacie.
    Wtorek poświęcony był Janowi Pawłowi II. Zwiedziliśmy nowoczesne i ciekawie zaaranżowane muzeum Wojtyłów dokładniej poznając historię Wielkiego Polaka i jego rodziny. Eucharystię przeżyliśmy w bazylice Wadowickiej, gdzie nasza schola „Promyki Miłosierdzia” odpowiadała za oprawę muzyczną. Oczywiście nie mogło zabraknąć prawdziwych papieskich kremówek! Śladami papieża podążyliśmy do Kalwarii Zebrzydowskiej gdzie przewodnik opowiadał nam historię tego miejsca.
Wieczorem tradycyjnie odbył się Festiwal Piosenki Zakopane 2017.
     W środę obudziło nas przepiękne słońce i czyste niebo, wiec wykorzystaliśmy okazję by z Gubałówki obejrzeć panoramę naszych polskich tatr. Pomimo zalegającego śniegu, ogrzewało nas gorące słońce. Słodka niespodzianka od siostry pod postacią kołaczy jeszcze bardziej umiliła nam czas. Opuściliśmy Gubałówkę zjeżdżając wyciągiem Szymaszkowa, po czym spokojnym spacerem udaliśmy sie do Sanktuarium w Krzeptówkach. Tam w bocznej kaplicy z widokiem na Giewont uczestniczyliśmy we Mszy św. Wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy tę góralska perłę architektury.
     Kolejny dzień rozpoczęliśmy od jazdy na lodowisku obok Wielkiej Krokwi. Po wesołej zabawię na lodzie udaliśmy sie na Krupówki, gdzie każdy mógł kupić wymarzone pamiątki dla siebie i bliskich. Ku uciesze dzieci siostra zafundowała wszystkim gorącą porcję frytek. Wieczorem całą kolonią spotkaliśmy się w świetlicy by wręczyć dyplomy zwycięzcom festiwalu piosenki oraz konkursu czystości. Na wszystkich uczestników czekały dyplomy, pamiątkowe poduszki oraz słodkości. Wieczór zakończyliśmy projekcją filmu z udziałem naszych dzieci dziękującym siostrze Wirginetcie za organizację zimowiska.
    Następnego dnia wcześnie rano wyjechaliśmy do Krakowa. W królewskim mieście zwiedziliśmy Kościół Mariacki oraz muzeum dawnego Krakowa w podziemiach Sukiennic. W drodze do kościoła na Smoleńsku stanęliśmy pod słynnym oknem papieskim przy ul. Franciszkańskiej. Mszę św. przeżyliśmy przy relikwiach bł. Matki Angeli. Wyruszyliśmy w dalszą drogę do kopalni soli w Bochni. Pożegnaliśmy się z powierzchnią ziemi i zjechaliśmy głęboko pod ziemię, gdzie przewodnik przywitał nas górniczym pozdrowieniem "Szczęść Boże". Po multimedialnym zwiedzaniu wnętrza kopalni i rejsem podziemnymi łódkami, zjeżdżaliśmy z długiej zjeżdżalni, graliśmy sie na sali gimnastycznej i bawiliśmy się na dyskotece.
     Ostatniego dnia zimowiska odwiedziliśmy Sanktuarium św. JPII, gdzie uczestniczyliśmy we Mszy św. w dolnym kościele przy relikwiach świętego. Nasza schola pięknie prowadziła śpiew. Wraz z przewodnikiem zwiedziliśmy całe sanktuarium i dowiedzieliśmy się wielu kolejnych ciekawostek z życia papieża Polaka. Zwiedziliśmy także wystawę poświęcona całunowi Turyńskiemu. Dalej poszliśmy do świętej Faustyny, ucałowaliśmy jej relikwie, obejrzeliśmy rekonstrukcję jej celi zakonnej oraz zwiedziliśmy Sanktuarium Miłosierdzia Bożego. Pełni wrażeń zadowoleni i wypoczęci wróciliśmy do Warszawy.
     W zimowisku wzięło udział 20 dzieci, nad ich bezpieczeństwem czuwała siostra Wirginetta wraz z 2 paniami wychowawczyniami a duchowym przewodnikiem był dla nas o. Romuald SJ.

20170212 14111320170212 14113220170212 20253320170213 18351220170215 10354120170216 10084320170217 132115IMG 0002IMG 0166IMG 0171IMG 0184IMG 0418IMG 0484

Serdecznie dziękujemy wszystkim parafianom, którzy poprzez zakup płyty i pysznych ciast naszych mam i siostry Wirginetty wsparli nasz wyjazd. Podziękowania kierujemy również dla S.M. Estery za wykonanie przepięknych stroików Bożonarodzeniowych oraz naszych parafianom za ich zakup. Nasze podziękowanie kierujemy również fundacji Banku PKO za dofinansowanie naszego wyjazdu na zimowisko do Zakopanego.

Copyright © 2014. All Rights Reserved.