W piątek 12 kwietnia 2019 r. uczestniczyliśmy w nabożeństwie Drogi Krzyżowej ulicami naszej parafii. W upamiętniającym mękę Jezusa Chrystusa nabożeństwie uczestniczyli księża, dorośli, dzieci i młodzież oraz sympatycy naszej parafii. Liczny udział i wspólna modlitwa były wyznaniem naszej wiary i przywiązania do Chrystusa.

Fot.: Zbyszek Kubisiak

wieczerza panskaWIELKI CZWARTEK
Pamiątka Ustanowienia SAKRAMENTÓW EUCHARYSTII I KAPLANSTWA

"… i przed kapłaństwem w proch padam,
i przed kapłaństwem klękam…"
ks. Jan Twardowski

Czcigodny Ojcze Proboszczu, Drodzy Ojcowie posługujący w naszej Parafii św. Szczepana

Dziękujemy Wam, że odpowiedzieliście na głos Chrystusa, który wzywał Was do pójścia za Nim.
Dziękujemy za Waszą pracę w Parafii św. Szczepana. Za każdą Eucharystię, kazanie, spowiedź, modlitwę,
błogosławieństwo, za wszystkie udzielone sakramenty i za wszystkie łaski, które dzięki Waszej posłudze otrzymaliśmy od Pana
– z głębi serca dziękujemy! Jesteśmy także wdzięczni za Waszą serdeczność, uśmiech, życzliwość, otwartość, wszelką pomoc i poświęcony czas. Chcemy Was zapewnić, że każdego z Was otaczamy swoją modlitwąa dziś – w dniu Waszego święta czynimy to w sposób szczególny.

Życzymy Wam, abyście zawsze pozostali wierni Chrystusowi. Niech On obdarza Was tymi łaskami,
których potrzebujecie, by jeszcze pełniej realizować kapłańskie powołanie.
Życzymy zdrowia, radości, życzliwych ludzi na swej drodze, a także realizacji osobistych pragnień.
A przede wszystkim życzymy, abyście wzorem Chrystusa byli Dobrymi Pasterzami i osiągnęli świętość!

Nasze serdeczne życzenia kierujemy także w stronę wszystkich kapłanów pochodzących z naszej Parafii,
a także wszystkich, którzy pełnili kapłańską posługę w naszej parafii.

Szczęść Wam Boże!

W dniach 18 – 20 marca dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 85 przeżywały w naszej parafii rekolekcje wielkopostne. Przewodnikami w czasie tych wyjątkowych dni były trzy Siostry: Gaudia, Maksymilla i Petra ze Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek od Pokuty i Miłości Chrześcijańskiej. To był wyjątkowy czas! Nasze dzieci z pewnością na długo zapamiętają, że rekolekcje to są takie lekcje gdzie duży i mały chce być doskonały!

W II Niedzielę Wielkiego Postu - 17 marca 2019 r., po Mszy św. o godz. 12.30, uczestniczyliśmy w Oratorium muzycznym – Chwalebna Droga Krzyżowa, w wykonaniu chóru i solistów, oraz zespołu wokalnego pod dyrekcją Stanisława Szczycińskiego.

Fot.: Zbyszek Kubisiak

Rekolekcje Wielkopostne 7/10 kwietnia 2019

„Czy miłujesz mnie?”

Nauki rekolekcyjne wygłosi
O. Henryk Droździel SJ

W niedzielę
– podczas każdej Mszy św.

Poniedziałek – godz. 9.00, 18.30

Gorzkie Żale z kazaniem pasyjnym

Rekolekcje Wielkopostne
18/20. III – Szkoły Podstawowe
25/27. III – dla Zespołu Szkół i Liceów
7/10.IV – parafialne

12.IV – Droga Krzyżowa ulicami naszej Parafii

Wielki Tydzień
14.IV – Niedziela Palmowa
18/20.IV – Triduum Paschalne

Czas Wielkanocy
21.IV – Niedziela Zmartwychwstania Pańskiego
28.IV – Niedziela Miłosierdzia Bożego- bierzmowanie

11.V – Pierwsza Komunia św.
26.V – Rocznica I Komunii św.

Mój Przyjaciel mieszka w niebie
Zimowisko w Karpaczu – 02.02 – 08.02.2019 r.

Ferie zimowe to czas odpoczynku i nabierania sił na drugi semestr nauki. Dzieci z naszej parafii razem z opiekunami: s.M. Klaudią, o. Tomaszem, p. Magdaleną i p. Sabiną wyjechały na tydzień w malowane śniegiem góry Karkonosze. Zimowisko rozpoczęło się 2 lutego w Karpaczu, gdzie 33 dzieci razem z dorosłymi spędziło tydzień pod znakiem wielu atrakcji, aktywności, przygód i duchowej formacji. Przewodnikiem podczas zimowych wędrówek był Przyjaciel z nieba – Zofia Kamilla Truszkowska późniejsza Założycielka Zgromadzenia Sióstr Felicjanek czyli bł. Matka Angela. Dzieci każdego dnia podczas porannego i wieczornego Spotkania z Przyjacielem poznawały postać tej wielkiej świętej i mogły odkrywać świętość, która jest widoczna w najprostszych zajęciach i zwykłych obowiązkach.

Centrum każdego dnia to wspólnie przeżywana Eucharystia. Specjalne podziękowania należą się Ani i Marysi, które prowadziły śpiew i pomagały przygotowywać liturgię każdej Mszy świętej poszczególnym grupom naszego zimowiska. Dziewczynki należą do naszej parafialnej scholi Promyki Miłosierdzia.

Po przyjeździe do Karpacza udaliśmy się na spacer niestety trudno było znaleźć mimo zimy śnieg…to był prawdziwy smutek i rozczarowanie z powodu braku białego puchu. Jednak w nocy i przez cały następny dzień napadało tyle śniegu, że starczyłoby dla wielu górskich miejscowości w całej Polsce! Zabawy na śniegu to było wspaniałe zajęcie każdego dnia! Na długo zapamiętamy wycieczkę autokarową do Kowar gdzie zwiedzaliśmy Park Miniatur i Sztolnie, wycieczkę po Kotlinie Jeleniogórskiej i wodospad Szklarki w Szklarskiej Porębie. Wyprawa do Czech okazała się bardzo ciekawym doświadczeniem: zwiedzanie Muzeum Szkła i Biżuterii połączone było z quizem, który dla dzieci okazał się bardzo łatwy i każdy otrzymał zasłużoną nagrodę. W muzeum przygotowane były także warsztaty podczas których dzieci wykonały własny witraż z kolorowej folii. W drodze powrotnej odwiedziliśmy Harrachov gdzie znajduje się kompleks skoczni narciarskich, składający się z 5 obiektów, na zboczach Čertovej hory. Prawdziwym hitem okazał się wyjazd do Jakuszyc. Każdy z uczestników zimowiska otrzymał buty i narty po czym wszyscy udaliśmy się na spacer na nartach biegowych do schroniska Orle. Tam czekała na nas pyszna gorąca herbata z sokiem malinowym. Po zasłużonym odpoczynku udaliśmy się w drogę powrotną oczywiście również na nartach. Tego dnia jak prawdziwe zuchy zrobiliśmy 10 km. biegając na nartach! To bardzo ciekawy sport, który każdemu polecamy zimą. Stałym punktem naszego zimowiska jest basen w Hotelu Gołębiewski: zabawy w wodzie dla dzieci to wielka frajda i ogromna przyjemność! Seredecznie dziękujemy p. Agacie, która była naszym Przewodnikiem podczas każdej górskiej wyprawy, na pewno nie zapomnimy opowiadanych przez p. Agatę ciekawych legend związanych z Karkonoszami. Ośrodek Złoty Potok to niezwykle przyjazne i przytulne miejsce dla wszystkich, z pysznym jedzeniem i przemiłą obsługą, czuliśmy się tam jak w domu! Do Karpacza i Złotego Potoku na pewno wrócimy!

Ania Bojar i Wiktoria Zdziech tak wspominają nasze zimowisko:

Tegoroczne zimowisko w Karpaczu przepełnione było zabawami i atrakcjami. Każdego dnia spędzaliśmy czas na inny sposób. Wstając rano mogliśmy zobaczyć i doświadczyć wiele niesamowitych niespodzianek i pomimo początkowych trudności pogodowych wciąż robiliśmy coś nowego. Miejsce zamieszkania było bardzo przytulne a posiłki ciepłe i smaczne. Zwiedziliśmy mnóstwo ciekawych miejsc i dowiedzieliśmy się wielu ciekawostek. Byliśmy między innymi w Czechach gdzie mogliśmy wykazać się twórczością w Muzeum Szkła i Biżuterii. Podczas zimowiska nie zabrakło także wspólnej modlitwy, spotkania z Przyjacielem czyli Zofią Truszkowską, codziennie była Msza święta, w której przygotowanie każdego dnia była zaangażowana inna grupa. Całe zimowisko bardzo nam się podobało i na pewno pojedziemy za rok.

Zatem do zobaczenia dzielni podróżnicy! W wakacje zapraszam na naszą letnią kolonię, która tym razem będzie w malowniczym Tykocinie nad rzeką Narwią.

s.M.Klaudia

Copyright © 2014. All Rights Reserved.